Wielu przedsiębiorców samodzielnie dba o swój marketing. Tym samym specjalista ds. marketingu jest im zbędny. Nie rzadko to wielki błąd bo jednak osoba z zewnątrz potrafi bardziej obiektywnie ocenić stan firmy i jej pozycji na rynku, wyłuszczyć pozytywy jak i wady produktu. Co więcej zarozumiałość właścicieli firm bywa zgubna, zamiast swoją firmę rozwijać poprzez oszczędności na specjalistach od marketingu potrafią doprowadzić przedsiębiorstwo do ruiny. Warto dodać, iż specjalista marketingu odpowiada nie tylko o wizerunek firmy poprzez reklamy w mediach ale również poprzez wygląd siedziby, sposób obsługi klienta, materiały informacyjne. Wewnętrzna organizacja firmy, jej profesjonalizm, przepływ informacji od klienta, komunikacja z klientem są równie ważne, co i płatne reklamy w gazetach, telewizji. Te ostatnie są bardzo kosztowne a można ich uniknąć pracując u podstaw, budując swój rynek poprzez wysoką jakość i miłą atmosferę współpracy z klientem.
Tagi: marketing praca, praca w marketingu, praca w reklamie, zarobki w reklamie