Na rynku reklamowym przybywa ofert pracy związanych z realizacją strategii reklamowej firmy. Często są to oferty pracy dorywczej, bądź dzieła, zlecenia konkretnego zadania. Rzadko jest to praca na ilość godzin, etat, czy nawet jego część. Rozróżnić tu jednak należy reklamę bezpośrednią od działań marketingowych prowadzonych w internecie. Nie chodzi bowiem o telemarketing czy roznoszenie ulotek, ale obsługę reklamową obejmującą zespół zadań wynikających z zaplanowanych przedsięwzięć.
Przedsiębiorcy zlecają wyspecjalizowanym agencjom reklamowym obsługę kanałów społecznościowych, dodawanie reklam, produktów do e-sklepu, odpisywanie na pytania klientów itp. Agencje reklamowe natomiast współpracują z osobami wykonującymi poszczególne zadania marketingowe. Specjalista marketingu w agencji między innymi przygotowuje treści reklam, mailingów, opracowuje plan przedsięwzięcia, analizuje zrealizowane zadania reklamowe.
Niestety taki system pracy negatywnie odbija się na realizowanym zadaniu, bowiem osoby wykonujące zadanie zlecone nie są nijak związane z ostatecznym klientem, często nie znają produktu ani firmy.
Tagi: agencje reklamowe, e-marketing, praca w marketingu, praca w reklamie, specjalista ds. marketingu
5 komentarzy
Kamil
praca w agencji reklamowej jest o tyle fajna, że zlecenia są zróżnicowane, nie ma monotonii
Agata
Do każdej pracy można się przyzwyczaić. Oczywiście, praca w agencji reklamowej jako podwykonawca, nie wiąże z klientem, jednak można odpowiednio się przygotować do realizacji zadania.
Bartosz
Kontakt z klientem jest bardzo ważny, ze wszystkim można sobie poradzić.
Ela
Praca w marketingu jest przede wszystkim dla kreatywnych osób.
Bartosz
Zdecydowanie tak, choć wszystko zależy od wykonywanych obowiązków.