Pomoc jaką daje specjalista do spraw marketingu wszystkim zajmującym się handlem jest nie do przecenienia. Jednak wiele osób nie wiem czym dokładnie się taki specjalista zajmuje. Otóż jego głównym celem jest stworzenie takich warunków, by produkt czy tez usługa była możliwie najlepiej sprzedana. Jakie cechy powinna mieć osoba pracująca jako specjalista do spraw marketingu? Musi być to osoba analitycznie myśląca, która potrafi z wszelkich dostępnych danych stworzyć wizję społeczeństwa i umieć temu społeczeństwu coś zaproponować. Można by także pokusić się o stwierdzenie że marketingowiec to swego rodzaju kreator ludzkich zachowań. Jednak jego praca jest głęboko uzależniona od budżetu jakim dysponuje. Choć oczywiście duża ilość pieniędzy nie przekłada się od razu na rezultat takiej pracy. Jednak marketingowiec zajmujący się lokalnym rynkiem zasadniczo rożni się od marketingowca rynku globalnego. Jest wiele szkół uczących tego zawodu, jednak własne doświadczenie daje w tym wypadku najlepsze rezultaty.
Tagi: marketing w sieci, praca w marketingu, praca w mediach, specjalista ds. marketingu, specjalista marketingu, wykształcenie, zarobki w reklamie, zawód