Kampanie marketingowe przeprowadzane w internecie są obecnie najczęściej wybierane przez właścicieli firm, ponieważ pozwalają na dotarcie do dużej liczby odbiorców. W tego typu kampaniach coraz większą rolę odgrywają social media czyli platformy takie jak Facebook czy Instagram. Wiele firm na swoich stronach internetowych zamieszcza specjalna wtyczkę, po której kliknięciu klient zostaje przeniesiony na fanpage na Facebooku czy na profil firmy w Instagramie. Praca specjalisty ds marketingu w zakresie reklamy w social media, często polega na dbaniu o konta firmowe, utworzone na różnych portalach. Facebook proponuje również kampanie reklamowe na swoim portalu, czy wyświetlanie linków sponsorowanych. Wg statystyk liczba osób spędzających czas na portalach społecznościowych cały czas się powiększa. Zwiększa się również czas, jaki odbiorcy spędzają na portalach, tak więc jest to bardzo dobry sposób dotarcia do potencjalnych klientów czy kontrahentów, nie zasypując ich setka telefonów czy ulotek.
Tagi: agencje reklamowe, badania rynku, e-marketing