System demokratyczny w dużej mierze oparty jest na pracy specjalistów do spraw marketingu. Być może nie brzmi to dobrze, jednak jest to prawda. Za każdym w zasadzie politykiem stoi taka osoba jak specjalista do spraw marketingu. Często nazywa się go doradcą do spraw wizerunku. Jego zadaniem jest kierowaniem politykiem, poprzez doradzanie, co jest najlepsze w danej chwili. Na przykład podczas wszelkich kryzysów politycznych do właśnie ci specjaliści od PR-u starają się stworzyć obraz, który by z wspomnianego kryzysu przerobić na zysk. Ich praca jest w zasadzie ogólnie znana, jednak pomimo to, często nieświadomie łapiemy się na ich sztuczki. Skala działania takiego marketingowca jest zależna od polityka za którym stoi. Zupełnie innymi sprawami zajmuje się polityk samorządowy , lokalny a zupełnie innymi polityk krajowy lub mi międzynarodowy, co automatycznie przechodzi i na obowiązki jego doradców. Nie jest jednak łatwo o tego typu posadę, gdyż polityk zawsze chce mieć przy sobie osobę zaufaną.
Tagi: agencja reklamowa, agencje reklamowe, ankiety, badania rynku, działalnośc gospodarcza, specjalista ds. marketingu