Marketingowi artyści

co robi marketingowiec

Podobno wśród marketingowców panuje zasada, że wszystko można sprzedać, wszystko można wypromować. Coś w tym musi być zwłaszcza gdy spojrzy się na polską scenę muzyczną. Przecież ci wszyscy „artyści” to nic innego jak dzieła marketingowców. Nawet jeżeli dana osoba, ma naprawdę spory talent, to opieranie się na kreowanych trendach powoduje, że staje się ona dość schematyczna i wyzbyta ze wspomnianego talentu. Zanim jednak taki człowiek stanie się popularny to specjalista do spraw marketingu musi wysłużyć dość spora kwotę na jego promocję. Pomocnym w tym są wszelkie programy typu talent show, które niby za darmo prezentują w telewizji tak zwanych początkujących artystów. Często taki występ wystarczy, by osoba mogła podjąć serię koncertów w niewielkich miasteczkach czy na tak zwanych bankietach nuworyszy. Należy jednak pamiętać, że kontakty artystów dają ich menadżerom czasem nawet osiemdziesiąt procent z zarobku za dany koncert. Co w przypadku średniej ceny czterech tysięcy za występ jest dość niewielką sumą dla wykonawcy.

Tagi: , , ,

Zostaw komentarz

Twój email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *