Kontrowersyjne reklamy i badania rynku

co robi marketingowiec

Tak zwane reklamy kontrowersyjne są ciekawym spojrzeniem na promocję produktu lub usługi, który jednak wymaga wiedzy i świadomości tego, że może okazać się ona nie tylko niewłaściwa ale nawet pogrążająca jakąś markę. Specjalista do spraw marketingu powinien przed decyzją o takim podejściu, to znaczy w tworzenie kontrowersyjności marki, sprawdzić na jakiejś przypadkowej grupie wszelkie oddziaływanie. To nie jest specjalnie trudne i drogie. Pracując dla dużej firmy można oprzeć się na profesjonalnych badaniach ankietowych prowadzonych przez renomowane agencje. Jednak i gdy ma się ograniczony budżet można i tego typu badania zrobić tanim sposobem. Jest obecnie wiele różnego rodzaju serwisów społecznościowych, gdzie wśród znajomych i ich znajomych itd. rozpowszechnić jakąś ankietę. Co prawda takie badanie nie będzie miało zbyt dużej wartości statystycznej, jednak pozwoli przynajmniej w części zobaczyć co jakaś grupa społeczna myśli o danym projekcie. Badania rynku są także formą pracy marketingowca.

Tagi: , , , , , , , ,

Jeden komentarz

piectysiecy

22 czerwca, 2016

Marketingowiec jest dość dobry jeżeli wykaże się realna pracą

Zostaw komentarz

Twój email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *