Wszystkie firmy posiadające dział handlowy, czyli ogólnie rzecz ujmując wszystkie firmy produkcyjne, mają takie stanowisko jak specjalista do spraw marketingu. Zadaniem takiej osoby nie jest bezpośrednia sprzedaż, ale organizowanie specjalnych akcji wspomagających pracę handlowców. W wielu wypadkach strategie jakie wykonuje specjalista do spraw marketingu są najważniejszym zadaniem tego całego działu. Teoretycznie aby wszystko przebiegało pomyślnie, handlowcy powinni nie tylko wykonywać strategie zaplanowane przez marketingowca, ale także zgłaszać swoje własne pomysły związane z kontaktami handlowymi z klientami. Tworzenie planów sprzedażowych oparte musi być na badaniu rynku. Dobrze jeżeli wykonało by go niezależne biuro badania opinii, jednak w przypadku, gdy się tego nie da zrobić należy skorzystać z wiedzy przedstawicieli handlowych, którzy w poszczególnych regionach są na bieżąco. W wielu wypadkach plany przez specjalistów do spraw marketingu się nie sprawdzają, jednak w większości są one zakończone sukcesem.
Tagi: samozatrudnienie, specjalista ds. marketingu, specjalista marketingu, specjalizacja, sprzedaż, sprzedaż. zakupy, studia, szukanie pracy, zarobki w marketingu
Jeden komentarz
owoter
Zawsze chciałem pracować jak specjalista do spraw marketingu. Jest tam wiele możliwości rozwoju