W branży marketingowej rośnie konkurencja firm, agencji kreatywnych ścigających się między sobą w ofercie coraz bardziej kompleksowej. Poza konkurencją wśród marketingowców warto zauważyć, iż narzędzi marketingu również przybywa i jest czym konkurować. Specjalista marketingu musi nie lada się wysilić, by osiągnąć sukces, bowiem nie tylko jego klient chce zadbać o klienta i stosowną reklamę, ale również konkurenci nie grzeszą brakiem aktywności w tym obszarze. Tym samym praca w zawodzie marketingowca bywa wyczerpująca ale i twórcza. To nie rzadko spore wyzwanie, doświadczenie wymagające spojrzenia na produkt lub usługę w zupełnie niekonwencjonalny sposób. Niestety nie wszystkie kampanie i oceny, mimo poparcia licznymi argumentami są poprawne i zakończone sukcesem. Nie rzadko dominuje element przypadku lub całkowicie obiektywnych czynników, tak in plus jak również in minus. Wyczucie czasu i miejsca, środków, oczekiwań, potrzeb bywa skomplikowane. Co innego wzięcie pod uwagę jednego czynnika, co innego kilkudziesięciu i ustalenie w nich stosownej proporcji.
Tagi: agencje reklamowe, e-marketing, praca w marketingu, praca w reklamie