Coraz więcej agencji kreatywnych które zatrudniają speców od marketingu pracuje i współpracuje zdalnie. Zespół specjalistów spotyka się za pośrednictwem narzędzi online, wykorzystując internet jako środowisko swej pracy. Mimo iż takie zespoły są efektywne i ich kampanie są efektowne to specjalista ds. marketingu online nie budzi zbytniego zaufania w wielu większych firmach, które wolą mieć pracownika na miejscu, zorientowanego od strony praktycznej co do produkcji czy sprzedaży danego produktu, usługi. Część korporacji zaczyna się łamać pod tym względem, za czym przemawiają koszty. Obniżenie kosztów marketingu to cel wielu managerów zarządzających. By nie tracić na ilości i jakości reklam, wizerunku firmy warto wziąć pod uwagę współpracę zdalną, która jest możliwa a nawet wygodniejsza. Dzięki zdalnej pracy możemy mieć najlepszych specjalistów nawet mieszkających poza granicami Polski. Specjalista marketingu również może pracować dla rożnych firm jednocześnie, co jest interesującą odmianą zapobiegająca wypaleniu się i rutynie, jaka może go dopaść u jednego pracodawcy. Tym samym ma tez większy kontakt z rynkiem i swobodną ocenę sytuacji.
Tagi: e-marketing, marketing w sieci, praca w marketingu