Specjalista marketingu to dość nowy zawód, jednak od lat sprawnie funkcjonujący w branży handlowej. Praktycznie wszystkie firmy zajmujące się handlem, czy to detalicznym, czy na większą skalę, a także producenci, powinni mieć dział zajmujący się marketingiem. Jest to istotne, ponieważ praca specjalisty marketingu polega na tym, by sprawnie wprowadzić dany produkt na rynek. Taki specjalista musi zweryfikować rynek odbiorców, sprawdzić jaki jest popyt na dane produkty lub usługi, przeanalizować różne najświeższe badania rynkowe na dany temat. Jego zadaniem jest takie skoordynowanie działań innych działów sprzedaży, by produkt trafił na rynek i sprawnie się sprzedawał. Współpracuje on z działem reklamy, lub nawet dział reklamy i marketingu jest w firmie połączony w jedno. Musi wybiegać w przyszłość, przewidywać jakie będą reakcje konsumentów, umieć opracowywać strategie marketingowe. Jego praca opiera się na tym, by wytworzony produkt lub usługę jak najlepiej sprzedać jak największemu gronu odbiorców.
Tagi: agencja reklamowa, dojazd do pracy, produkty premium, reklama, reklamy, specjalista marketingu