Kreatywność jest dziś cechą niezwykle pożądaną na rynku pracy. W kwestii reklamy i marketingu szczególnie – ponieważ wydaje nam się, że już wszystko było, wszystko widzieliśmy. Okazuje się, że wciąż można jeszcze pokazać więcej i lepiej, i tym właśnie zajmuje się specjalista ds. marketingu.
Jego zadaniem jest tworzenie kreatywnych kampanii reklamowych – takich, które zachęcą ludzi do kupowania konkretnych produktów lub usług. Nie jest sztuką powielić dobry schemat reklamy, podmieniając tylko produkt, markę i występujące w reklamie postaci.
Sztuką jest stworzyć coś, czego jeszcze nie było, a co narodziło się w naszej głowie. Ten proces myślowy jest dość skomplikowany. Najpierw pojawia się zamysł, do którego dołączamy niczym klocki coraz więcej elementów i dopieszczamy je, by wyszła nam naprawdę trafiająca do ludzi kampania reklamowa. Wymaga to jednak dokładnego zweryfikowania rynku odbiorców – dlatego też firmy potrzebują specjalistów od marketingu i płacą im naprawdę sporo, by te wzniosły ich sprzedaż na wyżyny.
Tagi: marketing praca, praca w marketingu, predyspozycje, reklama, specjalista ds. marketingu, wymagania