Osoby zatrudnione jako specjalista ds. marketingu nie mają lekkiej pracy. To znaczy, nie wymaga się w niej absolutnie żadnego dźwigania ciężarów, nie jest to też praca, w której można pokładać się ze zmęczenia na nocce.
To praca, przy której kawa i ciastko są mile widziane, dobrze jest czasem urządzić małą burzę mózgów ze współpracownikami, zrobić research, przyjrzeć się wynikom innych działów. Wszystko po to, by finalnie zbudować działającą kampanię reklamową, która wkrótce zacznie przynosić spodziewane rezultaty w postaci zwiększonej sprzedaży. Jest to praca mało sztampowa, dość elastyczna.
Codziennie marketingowiec przyjmuje zlecenia kolejnych kampanii, uczestniczy w burzach mózgu, przygotowuje raporty swoich działań. Jego praca wymaga stałego myślenia, poszukiwania nowych punktów zaczepienia – powstają one w głowie, najczęściej na podstawie wyników badań, statystyk i innych wniosków, które mówią o tym, czego tak naprawdę potrzebują potencjalni klienci, i co powinno się im zaoferować.
Tagi: badania rynku, marketing praca, praca w marketingu, specjalista ds. marketingu