To pytanie zadaje sobie wielu kierowników działu marketingu. Co zrobić, żeby zespół był jak najbardziej zgrany, a przede wszystkim bez żadnych trudności realizował postawione przed nimi zadania? Warto się temu przyjrzeć. Podpowiadamy, co możesz zrobić.
Jeżeli chcesz zbudować idealny zespół marketingowców, przede wszystkim skup się na tym, żeby znaleźć pracowników z różnymi zdolnościami. Będą Ci potrzebni specjaliści z różnych branż, a więc: social mediów, copywritingu, PR-u czy od kontaktu z influencerami. Bardzo ważne jest to, żeby każda z tych osób znała się na wykonywaniu swojej pracy.
Pracownicy marketingu
Najlepsi pracownicy marketingu to osoby kreatywne oraz zdolne do pokonywania wszelkich barier. Chcą się nieustannie rozwijać, a przede wszystkim są na bieżąco z interesującymi nowinkami na rynku. Warto zatem, żebyś inspirował swój zespół. Sam dąż do tego, żeby podsuwać im ciekawą literaturę. Powinni oni mieć dostęp do pism branżowych, które powinieneś prenumerować. Dzięki temu każdy z nich cały czas będzie się rozwijać, a to na pewno będzie z korzyścią dla firmy. Takie niuanse mają znaczenie, a o różnorodność w zespole zadbasz już podczas rekrutacji i weryfikacji kandydatów na poszczególne stanowiska.
2 komentarze
Kamil
Na pewno warto zadbać o ciągły rozwój pracowników. Nowe umiejętności zawsze się przydają.
Bartosz
Zdecydowanie warto. Możliwości szkoleniowych jest bardzo dużo.