Istnieją zawody, które są bardzo przydatne w nowoczesnych branżach, na przykład praca specjalisty marketingu, która jest potrzebna praktycznie w każdej firmie produkcyjnej lub dystrybuującej jakiś towar lub usługę. Marketingowiec ma za zadanie opracowywać strategię rozwoju marki, docierania z nią do jak największej liczby odbiorców. Finalnie będzie robiła to reklama, ale właśnie marketingowiec będzie decydował, gdzie ta reklama zawiśnie, w jakiej formie będzie najbardziej skuteczna, co ma się w niej znaleźć. Aby zostać specjalistą marketingu należy skończyć specjalne studia na kierunku marketing i zarządzanie lub reklama i marketing. Studia są podstawą do tego, by w ogóle móc się ubiegać o to stanowisko, mając w ręku dyplom specjalisty do spraw marketingu. Osoby, które tego dyplomu nie posiadają, są z góry odrzucane w procesach rekrutacyjnych jako kandydaci, którzy nie mają podstawowej wiedzy teoretycznej do wykonywania tej pracy. Wielu absolwentów marketingu może jednak w większych miastach próbować swoich sił w zawodzie.
Tagi: płaca, praca w mediach, reklama, reklama w branży, reklamy