Tak zwany marketing polityczny w zasadzie niczym się nie rożni od klasycznego marketingu, poza tym, że jako produkt ma się żywego człowieka, którego należy przysłowiowo sprzedać jak największej grupie ludzi. Dobry specjalista do spraw marketingu może tak poprowadzić kandydata, że ten nawet czasem wbrew wcześniejszym tendencjom wygra te zmagania. Bez wątpienia jednak działanie marketingowców z politykami powinny być stałe i długofalowe. Krótkotrwała współpraca jest często nieopłacalna, gdyż wyborcy jednak dość szybko wyłapują sztuczność, zwłaszcza gdy dana osoba zmienia się o przysłowiowe sto osiemdziesiąt stopni. Warto wiedzieć, że pierwszym politykiem, który intensywnie korzystał z porad marketingowców był jeden z najbardziej krwawych dyktatorów dwudziestego wieku, który do dojścia do władzy potrzebował wygrać demokratyczne wybory. Nie należy jednak demonizować jeżeli chodzi o tematykę marketingowca w tworzeniu polityka. Większość ludzi zdaje sobie sprawę, kiedy robieni są w przysłowiowego konia, dlatego też w demokratycznych społeczeństwa tak często zmieniają się politycy.
Tagi: działalnośc gospodarcza, marketing branżowy, marketing w sieci, praca w małym mieście, praca w reklamie, praca w terenie, reklama, reklamy, specjalista marketingu, zarobki w reklamie