Zarządzanie Wydziałem Promocji i Informacji – organizowanie pracy wydziału zapewniającej skuteczne osiąganie założonych celów.
Kształtowanie polityki informacyjnej, promocyjnej oraz wizerunkowej Miasta.
Nadzorowanie, kreowanie i wdrażanie kampanii marketingowych w zgodzie ze Strategią Promocji.
Budowanie wizerunku Olsztyna na arenie krajowej i międzynarodowej.
Koordynowanie działań informacyjnych i medialnych.
Zarządzanie kontaktami z mediami, nadzorowanie obecności Miasta w mediach społecznościowych.
Budowanie i utrzymywanie relacji z partnerami zewnętrznymi – współpraca z instytucjami, przedsiębiorstwami, organizacjami i miastami partnerskimi w celu realizacji wspólnych projektów oraz działań promocyjnych.
Zarządzanie projektami z zakresu aktywizacji społecznej.
Wspieranie działań związanych z estetyką miasta, ze szczególnym uwzględnieniem Śródmieścia i Starego Miasta.
Analizowanie efektywności działań promocyjnych – monitorowanie i ewaluacja skuteczności działań marketingowych oraz realizowanych projektów promocyjnych.