Dobry specjalista do spraw marketingu jest w stanie sprzedać w zasadzie każdy towar i każdą usługę na jaką otrzyma zlecenie. Oczywiście w wielu przypadkach taka sprzedaż może być ciężka, a w niektórych wręcz przeciwnie banalnie łatwa. Dla marketingowca ważna jest także grupa docelowa. Dobry specjalista w tej dziedzinie wie, że nie może na własnych odczuciach tworzyć programów reklamowych i sprzedażowych. Bardzo istotne są badania społeczne, szczególnie te na grupach docelowych. Powinny być one wykonane rzetelnie, co pozwoliło by na stworzenie dobrego planu sprzedażowego. Niestety część firm badania opinii bardzo źle traktuje klienta, i tworzy wyniki w oparciu o sfałszowane badania. Poza tym część badań jest źle robionych, gdyż wykon ująć jakiekolwiek badania statystyczne należy trzymać się określonego z góry klucza. Pamiętam jak na studiach, gdy pracowałem w takiej agencji badania opinii wysłano mnie w celu znalezienia dziesięciu osób w niewielki kilkutysięcznym miasteczko, którzy byli by maklerami giełdowymi. Oczywiście wyniki zostały sfałszowane.
Tagi: marketing praca, praca w reklamie, samozatrudnienie, zarobki w marketingu
2 komentarze
Majka Wiśwni
Marketing wymaga wielkiej pracy by przyniósł efekty
Linkinprak
W przypadku pracownika specjalisty do spraw marketingu ważne są osobiste zdolności.