Działy marketingów w różnych firmach często rozwijają się niezwykle dynamicznie. Jest to związane z koniecznością promowania produktów czy też usług, tak aby dotarły one do jak największego grona odbiorców. A jakie są obowiązki osób zatrudnionych w tym charakterze?
W dziale marketingu może znaleźć się wielu różnych specjalistów, którzy będą odpowiedzialni za inne gałęzie promocji. Będą to specjaliści do spraw contentu, social mediów czy e-commerce. Ich zakresy obowiązków będą się od siebie różnych. Dziś przyjrzymy się pracy tego ostatniego, czyli specjalisty do spraw e-commerce. Czym on się zajmuje?
Obowiązki w dziale marketingu
Specjalista do spraw e-commerce zajmuje się obsługą sklepu platformy internetowej. Musi zarządzać poszczególnymi systemami stron www, a oprócz tego tworzy treści do materiałów promocyjnych. Często są to różnego rodzaju katalogi, broszury, ulotki czy opakowania. Oprócz tego pracownik na tym stanowisku zajmuje się przygotowywaniem uczestnictwa konkretnej firmy w różnorodnych wydarzeniach branżowych. Do jego zadań należy także planowanie, prowadzenie oraz optymalizacja kampanii, które odbywają się w sieci.
Czy taka praca się opłaca?
Wszystko zależy od potrzeb i preferencji konkretnego pracownika. Przede wszystkim musi on liczyć się z koniecznością realizowania złożonych zadań i działań, które na nim spoczywają. Często może liczyć nie tylko na podstawowe wynagrodzenie, ale również premie, które są zależne od sprzedaży określonego produktu czy usługi!
2 komentarze
Kacha
Oczywiście, mogą się różnić, ale w dużej mierze są podobne
Bartosz
No tak, pracując w marketingu wykonujemy podobne zadania, niezależnie od firmy.