Marketing jest wszechobecny, jednak w naszym kraju w porównaniu z innymi, jest dosyć młodym zjawiskiem. Przez lata socjalistycznych rządów producenci nie myśleli o promocji swoich produktów oraz o zdobywaniu nowych klientów, bo zapotrzebowanie na towaru było cały czas. W dobie inwestycji zagranicznych i otwartych rynków światowych, każda szanująca się firma nie może sobie pozwolić na brak kampanii marketingowych, ponieważ nie dała by sobie rady ze wzrostem konkurencji i musiałaby zakończyć swoją działalność. Obecnie niemal każda uczelnia w naszym kraju oferuje kierunek studiów zarządzanie i marketing, tworząc wykwalifikowanych specjalistów. Praca specjalisty ds. marketingu oraz zakres jego obowiązków zależą od wielu czynników. Od nich także zależy wynagrodzenie takiego pracownika. Na zarobki wpływa również wielkość firmy, region zatrudnienia, kapitał firmy oraz przede wszystkim doświadczenie oraz wykształcenie pracownika. Średnie zarobki kształtują się na poziomie ok. 3000 zł brutto.
Tagi: praca w małym mieście, praca w marketingu, praca w mediach