Czasem zanim podejmiemy decyzję o nauce w danym kierunku i pracy zawodowej, warto przemyśleć jak wygląda praca w tej profesji. Praca w marketingu większości osób kojarzy się z pracą umysłową, wymyślaniem strategii reklamy, koncepcji promocji itp. Tymczasem praca specjalisty marketingu to również praca fizyczna. Każdą promocję, degustację, ekspozycję trzeba przygotować. Nawet jeśli specjalista nie zajmuje się scenografią czy wydrukiem plakatów to osoba, która koordynuje akcją promocyjną musi fizycznie nad wszystkim czuwać, dozorując prac, kontrolując i udzielając wskazówek korygujących.
Jak się okazuje, praca w marketingu to praca w terenie, wymagająca mobilności. Bardzo często osoba która zarządza kampanią reklamową, musi być wysoce samodzielna, zorganizowana pod każdym względem. O wiele więcej umiejętności przywódczych i zarządzania wymaga się od marketingowca niżeli od dyrektora firmy. To stanowisko, które obliguje do posiadania wszechstronnej wiedzy, która nie jest zawsze aż tak bardzo doceniana. W końcu to tylko marketingowiec i wiele osób zasługi za sprzedaż i efekt przypisuje handlowcom, tymczasem bez marketingu nie sprzedaliby nic.
Tagi: marketing praca, praca w marketingu, specjalista ds. marketingu