Mimo, iż częściej spotyka się określenie specjalista ds. marketingu w rodzaju męskim, to patrząc na zainteresowanie kształceniem w kierunku marketingu przeważają wśród uczniów dziewczęta. W zawodzie marketingowca mimo wszystko większość to mężczyźni. Mówi się, ze są bardziej kreatywni, ale i stanowczy. Kobiety zwykle zajmują się reklamą w praktyce poprzez dystrybucję, czy też estetykę ekspozycji. Jeśli chodzi o zaplanowanie, przygotowanie, wykonanie reklamy, kampanii marketingowej królują na rynku panowie. Wbrew pozorom praca w reklamie nie jest tak banalna na jaką wygląda. Co więcej to nie tylko druk ulotek, czy plakatów, ale również umiejętność trafienia do klienta, analiza grupy odbiorców, targetowanie produktu i wyznaczanie koncepcji marketingu dla danej marki, firmy. Tym samym praca w branży marketingu może mieć różne oblicza, począwszy od opracowywania planów, budżetowania aż po wieszanie baneru reklamowego.
Tagi: agencje reklamowe, działalnośc gospodarcza, praca w małym mieście, praca w marketingu, reklama, reklama w branży, rekrutacja