Są na rynku produkty i usługi które są wyzwaniem dla marketingowców organizujących im kampanie reklamowe. Największym wyzwaniem jest zareklamowanie produktu o złej opinii dotąd wypracowanej przez czarny PR. Co do niektórych wyrobów ciężko jest reklamować je z uwagi na to czemu służą, czasem prawnie zabroniona jest reklama w określonych miejscach czy wobec wyznaczonych grup wiekowych. Aby specjalista marketingu nie popełnił błędu musi orientować się nie tylko w prawie ale i zwyczajach rynku. Każdy rynek lokalny różni się. By stworzyć dobrą reklamę trzeba poznać rynek, jego charakterystykę i specyfikę a przede wszystkim produkt i grupę odbiorców, którym jest dedykowany reklamowany produkt. Stąd też marketingowcy lokalni lepiej spisują się niżeli specjaliści marketingu z zewnątrz, którzy nie są w stanie wyczuć niuansów kulturowych i specyfiki danego regionu. O wiele inaczej jest w przypadku marketingu ogólnopolskiego, gdzie należy reklamę dostosować do całego kraju i wszystkich odbiorców.
Tagi: marketing praca, praca w małym mieście, praca w marketingu, praca w reklamie, specjalista ds. marketingu, specjalista marketingu