Od czasu gdy setki tysięcy studentów wybrało studia marketingowe w społeczeństwu ukształtował się pogląd o łatwym i prostym zawodzie marketingowca. Tymczasem specjalistą od marketingu nie może być każda przypadkowa osoba. Pomimo że nie jest to też stanowisko uznane za pracę fizyczną to wykazuje wiele takich cech. Może i faktycznie specjalista marketingu nie ma ciężkiej pracy, jednak musi to być osoba bardzo dobrze wykonująca swoją prace. Czy to Warszawa, czy jakieś mniejsze miasto praca sama w sobie jest podobna, zwłaszcza kiedy pracuje się w jakimś oddziale większej firmy. Ujednolicenie marketingu wynika z potrzeby rynku. Nie warto być oryginalnym skoro sprawdzają się standardy. Mimo, że rynek jest nieprzewidywalny, to jednak działania związane z reklamą oparte są na głównych zasadach niezmiennych od lat. Wszelkie różnice polegają głównie na nośnikach przekazu. Jeszcze kilkadziesiąt lat temu nikt nie uważał, że media elektroniczne mogą tak wiele. Na przykład dzięki internetowi można obecnie wygrać wybory chociażby prezydenckie.
Tagi: marketing praca, praca w małym mieście, praca w mediach, praca w reklamie, samozatrudnienie, specjaliści, specjalista marketingu