Często pracodawca zadaje sobie pytanie czy marketingowiec powinien mieć odpowiednie wykształcenie zawodowe oraz jaki jest optymalny jego staż i doświadczenie. Jeżeli chodzi o te pierwsze to oczywistym wydaje się, że specjalista do spraw marketingu musi mieć wykształcenie kierunkowe. Najlepsze było by ukończone studia wyższe, ale nie jest to najważniejsze kryterium. Czasem i szkoła policealna jest w tym zawodzie wystarczającym argumentem. Natomiast doświadczenie w tym zawodzie jest jak najbardziej na wagę złota. Ponieważ ogólnie rzecz biorąc marketing nie jest zbyt przewidywalną pracą, dlatego też osoby mające już jakąś wiedzę mogą popisać się popełnianiem mniejszej ilości błędów. Nie jest to jednak regułą, gdyż niektórzy po prostu nie uczą się na błędach, lub nie dostosowują się do zmieniającego się świata. Część starych marketingowców do dziś podchodzi bardzo sceptycznie do internetu, co jest jak wiadomo dość sporym błędem. Bez wątpienia jednak zawód marketingowca jest zawodem przyszłości o czym warto pamiętać wybierając kierunek studiów.
Tagi: agencja reklamowa, dojazd do pracy, e-marketing, marketing w sieci, praca w reklamie, reklama, specjalista ds. marketingu, specjalista marketingu, zarobki w marketingu