Wykonanie reklamy to nic w porównaniu w jej zaplanowaniu zgodnie z założonym budżetem. Niestety reklamy, ich dystrybucja sporo kosztują. Zadaniem, które musi wykonać specjalista ds. marketingu jest sporządzenie budżetu reklamy tak, aby odniosła ona jak najlepszy sukces jak najniższym kosztem. Optymalne rozwiązania wymagają dużego obeznania na rynku reklamy, umiejętności negocjacyjnych jak również doświadczenia. Marketingowcy starają się obniżyć koszty reklamy poprzez tańsze formy promocji, niemniej nie zawsze warto oszczędzać, czasem mniej znaczy lepiej. Jakość tanich ulotek może nas zawieść, zaś reklama radiowa nie dać takich efektów jak reklama telewizyjna. By nie działać na oślep winniśmy dysponować dokładną analizą grupy docelowej, preferencji odbiorców, przede wszystkim tego z jakich mediów korzystają potencjalni klienci naszego zleceniodawcy. Wiedząc jak najwięcej o rynku można przygotować reklamę idealnie trafiającą w punkt. To sztuka, którą winien opanować każdy specjalista ds. marketingu chcący odnosić sukcesy zawodowe.
Tagi: agencja reklamowa, agencje reklamowe, badania rynku, kierunek studiów, praca w marketingu, produkty premium, rekrutacja, samozatrudnienie