Praca w branży marketingu może wyglądać bardzo różnie. Czasem to planowanie reklam, czasem ich tworzenie i wymyślanie haseł reklamowych, a zdarza się iż praca specjalisty marketingu to nic innego jak typowy marketing szeptany. Co leży w obowiązkach marketingowca zależy od danej struktury firmy. Podejmując się rekrutacji na stanowisko specjalisty marketingu warto pamiętać iż jest to niezwykle zróżnicowana profesja wymagająca od nas wielu umiejętności i bycia zawsze na bieżąco z nowinkami ze świata reklamy.
Kiedy zostaniemy zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną musimy być przygotowani na pytania dotyczące redakcji ulotek i folderów jak również składu drukarskiego. Ponadto możemy być zapytani o wiedzę z zakresu przygotowania i efektywności kampanii outdoorowych i internetowych. Istotne w tej pracy jest też budżetowanie jak i badanie efektywności reklam.
Często na rozmowach pojawiają się pytania niezwiązane z faktyczną pracą w marketingu a są one tylko po to by sprawdzić nasze kompetencje związane z marketingiem, reklamą i trendami. Mimo wszystko należy wykazać się wiedzą i w tych tematach z pozoru nie dotyczących danego stanowiska w konkretnej firmie.
Tagi: marketing praca, praca w marketingu, zakres obowiązków