Specjalista do spraw marketingu to zawód niewątpliwie bardzo ciekawy, dla osób odważnych, kochających reklamę, marketing i potrafiących analitycznie myśleć. A po co analityczne myślenie? Otóż, praca specjalisty marketingu polega w dużej mierze na gromadzeniu danych, na przykład dotyczących wskaźników sprzedaży danego produktu. Ich przeanalizowanie pod odpowiednim kątem daje ciekawe rezultaty w postaci mocnych i słabych punktów dotychczasowej kampanii promocyjnej produktu. Gdy wiadomo, co jest słabym punktem, mamy dokładne wytyczne dotyczące tego, co należałoby zmienić, by wskaźniki sprzedaży polepszyły się. Gdy już to zmienimy, wymyślimy jakiś plan i wdrożymy go, należy ponownie analizować wskaźniki sprzedaży. W ten sposób wyłapuje się słabe punkty dotychczasowej kampanii promocyjnej. Tak naprawdę praca marketingowca polega na stałym analizowaniu i ulepszaniu tego, co dotychczas. Jak wiemy, nie można stale bazować na jednej, choćby najlepszej reklamie, gdyż się ona zwyczajnie nudzi, a ponadto zmieniają się pokolenia jej odbiorców i trzeba reklamę dopasowywać do nich.
Tagi: agencja reklamowa, agencje reklamowe, ankiety, praca w marketingu, reklama w branży, specjalista ds. marketingu, specjalista marketingu, zarobki w reklamie