Tomasz Bata, twórca obecnego na rynku do dziś koncernu produkującego buty, wysłał w latach dwudziestych ubiegłego wieku dwie osoby do Afryki w celu zbadania tamtejszego rynku. Każdym z nich był inny specjalista do spraw marketingu. Po ich powrocie otrzymał dwa zasadniczo różne raporty. Pierwszy opisywał Afrykę jako biedny kontynent, w którym ludzie nie używają butów, a jedynie jakieś sandały, natomiast drugi raport zaczynał się od hasła iż Afryka to wymarzone miejsce dla firmy, gdyż nikt tam nie chodzi w butach, przez co rynek tylko czeka na tą część garderoby. Jak każdy się może domyślić, ta druga osoba została w firmie na dłużej, a koncepcja sprzedaży butów do Afryki okazała się bardzo trafna. Pomimo że mieszkańcy nie byli zbyt bogaci, to jednak potrafili zarobić jakąś gotówkę, a następnie wydać ja na buty tego koncernu. Ta opowieść pokazuje, że rynek dzięki odpowiedniemu podejść może być opłacalny w zasadzie dla każdej branży. Jednak wszystko opiera się na akcji związanej z reklamą produktu lub usługi.
Tagi: marketing, praca w marketingu, specjalista ds. marketingu, specjalista marketingu
2 komentarze
Dudkanie
Międzynarodowe koncerny mają dużo specjalistów do spraw marketingu
konczacy
specjalista do spraw marketingu musi umiec byc bardzo elastyczny w swojej pracy.