Wprowadzenie na rynek nowego produktu lub usługi zawsze wiąże się z ryzykiem, iż nie będzie ono zauważone przez klientów, przez co poniesie klęskę. Aby temu zaradzić, potrzebna jest praca osoby takiej jak specjalista do spraw marketingu. Powinien on wykonać pewien plan promocji w oparciu o określony budżet, który adresowany powinien być do zamierzonego tak zwanego targetu. Chodzi tu o to, że na przykład produktów związanych z kobieca higiena intymna nie ma co reklamować na przykład w czasopismach dla mężczyzn, gdyż niemal w stu procentach będą to zmarnowane pieniądze. Ale takich przykładów jest więcej. Czasem w przypadku gdy ma się budżet ograniczony, pomyśleć o bardziej skupionym targecie. Firma proponująca usługi na przykład fryzjerskie nie będzie się reklamowała w pierwszym etapie swojej działalności daleko od punktu. Poza tym wiadomo, że z usług fryzjerskich bardziej korzystają kobiety niż mężczyźni, choć czasem są od tego wyjątki. W takiej sytuacji warto by było adresować reklamę do pań które mieszkają w danym mieście lub okolicy.
Tagi: praca w marketingu, specjaliści, specjalista ds. marketingu, zarobki w marketingu
Jeden komentarz
swierzepow
każdy specjalista do spraw marketingu wiedział by co jest ważnego w reklamie