Praca w dziale marketingu

marketing

Dział marketingu w każdej firmie odpowiedzialny jest za to, by produkty danej firmy dobrze się sprzedawały. Wydaje się to być pracą banalną. Głównie praca specjalistki ds. marketingu polega na przykład na analizowaniu raportów sprzedaży i myśleniu, jak tę sprzedaż zwiększyć. Aby ją zwiększyć, należy na przykład dotrzeć z produktami do nowych odbiorców – gdzie ich znaleźć, jak to zrobić?

W tym musi się właśnie sprawdzać specjalistka z tej dziedziny. Zajmuje się ona na przykład opracowywaniem strategii reklamowych. Przykładowo, według niej najlepszym sposobem na zwiększenie rozpoznawalności marki chrupek jest sprawienie, by zechcieli po nie sięgać również ludzie dbający o linię – trzeba zatem wypromować je jako chrupki fit.

Praca w tym dziale nie należy do łatwych, ponieważ wymaga stałej kreatywności. A z kreatywnością nikt się nie rodzi – po prostu albo się umie wykorzystać jakiś trend i płynąć na nim, albo się wypada z tej branży, a miejsce specjalistki zajmuje ktoś inny, kto będzie miał więcej pomysłów.

Tagi: , , , ,

Zostaw komentarz

Twój email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *