Marketing to bardzo ciekawa branża. Wydawać by się mogło, że w tej kwestii powiedziano już wszystko, spróbowano już wszystkiego i albo jakiś pomysł jest trafiony, albo zupełnie nie trafia w gusta i potrzeby konsumentów.
Praca specjalistki ds. marketingu polega głównie na wymyślaniu różnych strategii reklamowych i nadzorowaniu ich. W większości praca ta polega na analizowaniu raportów. Dowiadujemy się z nich na przykład, w jakich sektorach spada sprzedaż i musimy wywnioskować dlaczego tak się dzieje i jak zrobić, by ją podnieść.
Opracowanie takiej strategii musi być dobrze przemyślane i nie polega jedynie na rzuceniu od czasu do czasu pomysłu, który może być świetny, ale na przykład kompletnie nie do zrealizowania pod względem finansowym.
Aby zostać specjalistką ds. marketingu należy ukończyć odpowiednie studia, a podczas rozmowy rekrutacyjnej wykazać się dużą kreatywnością i pomysłowością w kwestii promowania marki. Dzięki temu pracodawca będzie widział, że jesteśmy odpowiednimi osobami na odpowiednim stanowisku.
Tagi: marketing, praca w marketingu, rekrutacja, specjalista ds. marketingu, wymagania, zawód