Aby akcja marketingowa była dobra to musi być ona dobrze przemyślana i podparta badaniami społecznymi. Każdy specjalista do spraw marketingu wie, że te badania opinii publicznej są dla niego wiążące, gdyż opierając się wyłącznie na przesłankach własnych można zupełnie się zagubić. Przykładem może być każdy produkt lub usługa, która dla jednych jest niepotrzebna, podczas gdy innym wydaje się całkowicie niezbędna. Bardzo pomocnym może być także praca kolegialna, gdyż jak mówi stare przysłowie co dwie głowy to nie jedna. Często się zdarza, że specjaliści do spraw marketingu kupują wzory innych. Można mieć o tym mieszane zdanie, jednak nie można jednoznacznie stwierdzić, iż jest to nieetyczne. Po prostu niektóre rozwiązania na przykład z Nowej Zelandii są tak dobre i uniwersalne, że idealnie pasują do nas. Oczywiście należy pamiętać o prawach autorskich, choć czasem sam pomysł jest powodem do tego by stworzyć na przykład film promocyjny. Ciekawostka w marketingu są tak zwane otwarte filmy reklamowe adresowana na cały świat.
Tagi: praca w marketingu, praca w reklamie, zarobki w marketingu, zarobki w reklamie