Źle dobrane zdjęcie

co robi marketingowiec

Dobry specjalista do spraw marketingu powinien znać się na wielu tematach, niekoniecznie związanych z jego praca lub branżą. Pozwolę sobie pokazać dość specyficzny przykład jak nieudolność marketingowca niemal pogrążyła pewną zanana markę wódki w naszym kraju. Temat ten jest dość nowy i w zasadzie nie wiadomo jak się skończy dla producenta. Otóż na plakacie reklamującym ten trunek pokazano zdjęcie z okresu stanu wojennego gdzie czterech demonstrantów niesie śmiertelnie rannego kolegę. Jest to dość znane zdjęcie, które jest niemal symbolem tamtego okresu. Niestety osoba która je wykorzystała, chyba o tym nie wiedziała gdyż dała do niego podpis mówiący o powrocie z wieczora kawalerskiego. Firma się szybko z tego wycofała składając oficjalne przeprosiny, jednak pojawia się pytanie, kto wpadł na taki pomysł. Drugim aspektem było wykorzystanie zdjęcia, które jest chronione prawami autorskimi. Dlaczego specjalista do spraw marketingu nie wiedział o tym? Niestety jak widać z tego przykładu nie każdy fachowiec jest taki sam.

Tagi: , , , ,

Jeden komentarz

czasytrudne

12 sierpnia, 2015

W marketingu czasem jeden błąd może wszystko zmienić.

Zostaw komentarz

Twój email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *