Kiedy rozpoczynałam pracę na stanowisku specjalista marketingu wydawało mi się, że potrzebne jest mi tylko to, czego uczyłam się w czasie studiów. Czyli tworzenie analiz, przygotowywanie badań rynku oraz wiele innych procedur poznawanych na zajęciach. W swoim wyuczonym zawodzie pracuję obecnie rok i wiedza to tylko niewielka część tego, co przydaje się w działaniach marketingowych na rzecz pracodawcy. Cechy dobrego pracownika zespołu marketingu i promocji to przede wszystkim umiejętność pracy pod presją czasu. Każdego dnia mamy raptem tylko osiem godzin na stworzenie kampanii lub wdrażanie planu marketingowego. Jest to niewiele czasu, dlatego presja ciągle rośnie. Praca pod presją czasu nie jest wcale tak trudna jak się wydaje. Po kilku tygodniach już potrafiłam tak poukładać sobie zadania, aby zdążyć w terminie. Druga ważną cechą jest pomysłowość i jednoczesne zaangażowanie w swoją pracę. Z tym trzeba się jednak urodzić, bo nie można tych cech się nauczyć, czy wykształcić ich w sobie. Marketing trzeba mieć więc we krwi.
Tagi: praca w marketingu, specjaliści, specjalista ds. marketingu, specjalista marketingu, specjalizacja
3 komentarze
balują
każda cecha dobrego marketingowca jest w cenie
ryszard mazur
marketingowcy są potrzebni polskiej gospodarce
ciskoderwa
Uważam, że wśród cech dobrego marketingowca jest także wizja przyszłości.