Coraz częściej mówi się, że studia nic nie dają, i osoby po studiach bardzo często kończą na stanowiskach dużo poniżej swoich kwalifikacji, wcale niezwiązanych z zawodem. Jednak jeśli skończy się dobre studia, wówczas bez problemu można znaleźć dobrą pracę, szczególnie jeśli ma się do niej predyspozycje.
Na przykład specjalista ds. marketingu powinien mieć ukończone studia w kierunku reklamy i marketingu, bardzo popularne jeszcze kilka lat temu. Studia te pozwalają zrozumieć zagadnienia reklamy, jej roli we współczesnym świecie, psychikę konsumentów i ich potrzeby. Dzięki temu marketingowiec może rozwijać się i lepiej rozumieć, dlaczego wybrał akurat te studia.
Wiedza, merytoryczne przygotowanie oraz naturalna kreatywność to coś, co jest niezbędne w przypadku pracy specjalisty ds. marketingu. Zła wiadomość jest taka, że nie każdy ma do niej predyspozycje. Jest to jednak równocześnie dobra wiadomość, bo to oznacza, że dla marketingowca konkurencją na rynku pracy mogą być tylko równi jemu, najlepsi w tym zawodzie.
Tagi: kierunek studiów, praca w marketingu, praca w reklamie, specjalista ds. marketingu, studia