Na rynku edukacyjnym jest wiele szkół, które oferują edukację z zakresu marketingu. Jednak ten zawód jest dość szeroko rozumiany w takich szkołach, dlatego też, jeżeli ktoś chce być dobrym specjalistą, powinien najpierw zdobyć wykształcenie w określonej klasycznej dziedzinie a następnie doskonalić się w marketingu na studiach podyplomowych. Weźmy sobie jako przykład osobę, która po liceum ogólnokształcących zdecydowała się na studia jako specjalista do spraw marketingu. Oczywiście będzie ta osoba znała techniki związane z tym zawodem, jednak nie będzie umiała przełożyć tej wiedzy na konkretne miejsce pracy. Chodzi tu o to, że na przykład pracując w branży hutniczej jako specjalista do spraw marketingu, należy znać się dobrze na tej branży. Wiedza z zakresu procesu produkcji, oraz użytkowania produktu jest niezbędna, a ciężko się jej uczyć już w czasie pracy, gdyż strategie marketingowe muszą być tworzone szybko i ewentualnie dynamicznie zmieniane. Jest to zawód w którym nie ma czasu na naukę podstaw związanych z działaniem przedsiębiorstwa.
Tagi: marketing praca, samozatrudnienie, zarobki w marketingu, zarobki w reklamie