W dziale handlowym każdej firmy są stanowiska adresowane dla osób zajmujących się marketingiem. Ich zadaniem nie jest bezpośrednia sprzedaż, ale organizowanie specjalnych akcji promocyjnych, które wspomagają pracę handlowców. W wielu wypadkach strategie jakie wykonuje specjalista do spraw marketingu są najważniejszym zadaniem tego całego działu. Teoretycznie aby wszystko przebiegało pomyślnie, handlowy powinni nie tylko wykonywać strategie jakie im stworzył marketingowiec, ale także wpływać na ich wiedzę dotyczącą określonych regionów. Tworzenie planów sprzedażowych oparte musi być na badaniu rynku. Dobrze jeżeli wykonało by go niezależne biuro badania opinii, jednak w przypadku, gdy się tego nie da zrobić należy skorzystać z wiedzy przedstawicieli handlowych, którzy w poszczególnych regionach są na bieżąco. W wielu wypadkach plany przez specjalistów do spraw marketingu się nie sprawdzają, ale jest to normalne, gdyż rynek nigdy nie jest przewidywalny, a osoby z doświadczeniem wiedzą, że z założenia strategia sprawdza się w pięćdziesięciu procentach.
Tagi: praca w marketingu, praca w mediach, zarobki w marketingu, zarobki w reklamie