O tym, ze każda branża wymaga marketingu przekonałam się najlepiej, kiedy pracowałam na stażu w drukarni. Jeszcze bardziej upewniłam się po dostaniu się do agencji reklamowej. Kiedy przekazano mi stanowisko specjalista marketingu Gliwice myślałam, ze będę pracować nad marketingiem klientów agencji, tymczasem okazało się, że w moich obowiązkach znalazł się marketing mojego pracodawcy, czyli agencji. Nieustanne reklamowanie się agencji przynosiło pewne skutki, jednak nie sądziłam, ze bez reklamy tego rodzaju działalność nie ma szans na rynku, z drugiej strony nie zdawałam sobie sprawy jak ogromna jest w tym zakresie konkurencja. Zarówno firmy współpracujące z agencją jak drukarnie, firmy oferujące bilbordy, media, gazety, portale www wymagają reklamy, tak też i pośrednicy tacy jak agencje kreatywne, eventowe itd. Podejrzewam, ze nie jest to jedynie specyfika Gliwic, ani nawet regionu, jednak w czasach kiedy każdy biznes walczy o przetrwanie reklama jest niezbędna, co więcej nie może to być byle jaka reklama. Przemyślana strategia odpowiednio dobrane działania wymagają nie lada doświadczenia w marketingu, a i to nie gwarantuje sukcesu, gdyż na pewne zachowania rynku po prostu nie mamy wpływu.
Tagi: marketing w sieci, reklama, sprzedaż