Obojętne w jakiej dziedzinie byśmy specjalistami nie byli, współczesne firmy działają w środowisku międzynarodowym, stąd potrzeba władania przynajmniej jednym językiem obcym, najlepiej angielskim, dzięki której to umiejętności możliwa jest swobodna komunikacja. Również specjalista marketingu Gdynia winien prezentować stosowny poziom znajomości języków, gdyż poniekąd to on jest wizytówką firmy i niejako rzecznikiem prasowym, jeżeli takiego stanowiska firma nie posiada wyodrębnionego. Co więcej, mnóstwo firm działających na obcych rynkach czy to online czy tradycyjnie posiada zapotrzebowanie na marketing poza Polską. Organizacja kampanii reklamowych poza granicami kraju w szczególności wymaga komunikacji w obcym języku. Trudno sobie wyobrazić specjalistę marketingu nie mówiącego po angielsku a zlecającego anglojęzyczne reklamy w Irlandii, czy nawet w innych krajach. Dodatkowo należy wziąć pod uwagę, iż dziedzina marketingu wciąż się rozwija i wymaga doskonalenia swej wiedzy, zwykle w języku obcym, co może stanowić trudność dla osób go nie znających.
Tagi: marketing w sieci, reklama, sprzedaż