W zależności od tego czy jest to reklama wizualna, internetowe, czy telewizyjna, bądź outdoorowa koszty jej przygotowania i produkcji bywają różne. Często koszt wytworzenia, wydruku jest banalnie tani w porównaniu z kosztem dystrybucji na przykład ulotek, czy wynajmu bilbordu pod zawieszenie baneru, reklamy. Koszty wykonania reklamy zwykle są o wiele wyższe, zwłaszcza kiedy doliczymy dystrybucję jej i emisję w mediach, niżeli przeciętne wynagrodzenie specjalisty ds. marketingu. Zwykle gdyby nie osoba nadzorująca powstawanie reklamy i praca zespołu fachowców nie byłoby danej reklamy i to te osoby winny zarabiać na reklamie najwięcej. Niestety tak nie jest, a często bywa przeciwnie, osoby te zarabiają dosłownie grosze w porównaniu z kosztami, jakie są łożone na emisję w telewizji, czy radiu. Czy to się kiedyś zmieni? Rynek się zmienia, osoby tworzące treści reklamowe są coraz bardziej doceniane za warsztat, chwytliwe pomysły, kreatywne rozwiązania.
Tagi: agencje reklamowe, dojazd do pracy, działalnośc gospodarcza, e-marketing, marketing praca, praca w marketingu, specjalista ds. marketingu