każdy produkt ma swoją mniejszą lub większa reklamę. Usługi i produkty niereklamowane to rzadkość. Na rynku nieustannie potrzebne są reklamy. Powstają coraz to nowsze i lepsze, bardziej atrakcyjne i kreatywne. By mogły powstawać potrzebny jest dobry specjalista marketingu, który opracuje reklamę zgodną z zapotrzebowaniem klienta, cechami produktu, jak i grupy docelowej.
Wbrew pozorom zadanie jakie stoi przed specami od marketingu nie jest proste. Zaplanowanie produkcji ulotek i plakatów to nie takie proste jak się wydaje. Treść i grafika materiałów zarówno do internetu jak i drukowanych wymaga poznania produktu i jego odbiorców. Materiały reklamowe muszą być chwytliwe, atrakcyjne i ciekawe.
Specjalista marketingu odpowiada za stworzenie kompleksowej kampanii reklamowej obejmującej różne kanały reklamowe. Reklamy muszą być skuteczne i marketingowiec jest rozliczany z efektywności reklamy. Brak pozytywnych efektów reklamy sprawia iż traci pracę i nie ma klientów zainteresowanych jego usługami. Praca specjalisty marketingu dostępna jest zarówno w działach marketingu większych firm jak też w agencjach reklamowych i im pochodnych. W dużej mierze jest to praca zdalna i mobilna, aczkolwiek nie zawsze.
Tagi: marketing praca, praca w marketingu, reklama, specjalista marketingu, zakres obowiązków