Monopol na rynku wyklucza konieczność reklamy, skoro i tak wszyscy muszą skorzystać z oferty takiej jaką się zaproponuje. Dotyczy to również ograniczenia wyboru. Tak bywa z dostawcami gazu, prądu, czy opału, ale nie tylko. Poza firmami które muszą konkurować o klienta istnieje szereg firm, głównie państwowych, które są dominujące na rynku a wręcz stanowią monopol.
W takich właśnie firmach wydawać by się mogło iż specjalista ds. marketingu nie ma co robić, tymczasem stanowisko takie jest przewidziane i to z niemałą wypłatą dla pracownika je zajmującego. Rolą specjalisty marketingu jest podtrzymywanie pozytywnego wizerunku firmy na zewnątrz jak również dbałość o dobre relacje pomiędzy partnerami biznesowymi.
Ponadto marketing monopolisty to organizacja różnego rodzaju gali biznesowych, uroczystości, udział w targach i wystawach oraz kontakt z mediami. Wbrew pozorom praca ta nie jest lekka i jest jej sporo. Mimo to, stanowisko to uchodzi za mało istotne w strukturze firmy. Zarobki samodzielnego specjalisty bywają wyższe od przeciętnych, chociaż i wymagania wobec marketingowca tego pokroju są wysokie.
Tagi: marketing, marketing praca, praca w marketingu, specjalista ds. marketingu