Praca w marketingu wymaga specjalizacji, nie jest to łatwizna i nie każdy spisze się jako idealny, skuteczny i ceniony specjalista marketingu. Praca przy kreacji reklamy to poważne zadanie. Odpowiedzialność za powodzenie reklamy medialnej, kampanii społecznej to jedna z cech pracy marketingowca. Oferty pracy dla specjalisty ds. marketingu nie są jednak dla każdego, bo nie każdy potrafi wziąć na barki odpowiedzialność za powodzenie reklamy. Na szczęście nie zawsze odpowiedzialność spoczywa tylko na jednej osobie, często jest to zespół fachowców takich jak grafik, specjalista do spraw reklamy, handlowiec, i inni.
W wielu przedsiębiorstwach bagatelizuje się pracę działu marketingu, tymczasem bez reklamy bardzo możliwe iż firma by nie miała szansy istnieć. W dobie konkurencji i potrzeby zaistnienia na rynku, firmy nie inwestujące w reklamę radzą sobie zdecydowanie gorzej od tych, które emanują chwytliwą, ciekawą reklamą. Wbrew pozorom reklama to nie tylko ulotki, czy spoty w telewizji ale również cały zestaw działań public relations. Złożoność marketingu sprawia, że pośród marketingowców wyróżnić można konkretne działki jakimi się zajmują.
Tagi: marketing, marketing praca, praca w marketingu, praca w reklamie, specjalista ds. marketingu