Czy każdy może pracować jako specjalista do spraw marketingu? Pomimo faktu, że szkoły wyższe uczą tego zawodu, to jednak można śmiało stwierdzić, że marketingowcem może być każdy, a przede wszystkim większość z nas nawet nieświadomie zajmuje się marketingiem. Jako przykład na powyższą tezę można pokazać proces wychowawczy wobec dzieci. Rodzice często podświadomie stają się dla swoich pociech specjalistami do spraw marketingu. Po prostu pokazują im się w sposób atrakcyjny określone jedzenie by zachęcić je do zjedzenia. Na przykład z kanapek tworzy się jakiś ciekawe wzory, podobnie jak z daniami obiadowymi. Takich odniesień do innych dziedzin życia jest zresztą zdecydowanie więcej. W marketingu ważne jest przede wszystkim to, by mieć doświadczenie w temacie w którym się chce pracować. Nawet najlepiej wykształcony specjalista do spraw marketingu nie będzie wartościowy w swoim zawodzie jeżeli doświadczenie nie pomoże mu w tym. Warto jednak łączyć ze sobą zarówno wiedzę empiryczną oraz przynajmniej jakieś podstawy teoretyczne.
Tagi: ankiety, działalnośc gospodarcza, praca w małym mieście, praca w marketingu, praca w reklamie, produkty premium, specjalista ds. marketingu