Ludzie kupują produkty w zdecydowanej mierze kierując się reklamą. Jest to coś całkowicie normalnego gdyż opiera się na starym przysłowiu, które mówi, że to co dla oka miłe jest i miele dla ciała. W takiej sytuacja praca specjalisty do spraw marketingu jest niemiernie potrzebna. Warto się zastanowić, kto powinien taką pracę wykonywać, jakie cechy charakteru musi mieć osoba pracująca w marketingu. Odpowiedz na te pytania nie może być jednoznaczna już z samego założenia definicji marketingu. Przecież marketing to forma tworzenia reklamy adresowanej do konkretnych ludzi z konkretnym produktem. Marketingowiec musi być więc osoba o dość szerokiej wiedzy i w miarę dużej wyobraźni. Musi umieć także dość szybko analizować sytuację na podstawie dostępnych przesłanek, jak chociażby na podstawie badań opinii społecznej. Widać dość wyraźnie, że nie każdy nadaje się do tej pracy, jednak poprzez naukę można dostosować się do wymagań rynku pracy w tym zawodzie. Ważne jest także zdobyte przez marketingowca doświadczenie.
Tagi: agencja reklamowa, agencje reklamowe, praca w marketingu, produkty premium, samozatrudnienie, specjaliści, specjalista ds. marketingu, zarobki w marketingu, zarobki w reklamie, zawód