Wzrost gospodarczy jaki bez wątpienia obecnie przechodzi nasza gospodarka powoduje, że praca na stanowiskach marketingowych znowu zaczyna być potrzebna. Każdy specjalista do spraw marketingu z doświadczeniem wie, że jego zawód, jego stanowisko pracy jest zawsze pierwsze restrukturyzowane przy jakichkolwiek spadkach na rynku.
Niestety takie nastawienie nie jest zbyt logiczne, bo to przecież specjalista do spraw marketingu jest najbardziej potrzebny w kryzysie. To dzięki jego pracy dane przedsiębiorstwo może sprzedawać swoją produkcję, swoje usługi. Czym powinien się charakteryzować dobry marketingowiec? Odpowiedz jest dość prosta. Przede wszystkim powinien umieć spojrzeć na grupę docelową, do której chce przysłowiowo dotrzeć inaczej niż na siebie.
Bardzo ważną cechą jest niemal całkowite niebranie pod uwagę własnych chęci czy innego rodzaju zapatrywań. Należy korzystać z dostępnych badań rynku, wyników sondażowych, a nigdy nie wolno brać jednostkowych cech gdyż zazwyczaj nie opiera się to na tym co woli tak zwany ogół. Specjalista do spraw marketingu musi być połączeniem socjologa z ekonomistą. Jest to zawód którego ciężko się nauczyć, gdzie doświadczenie jest cechą pożądaną i przynoszącą właściwe rezultaty.
Tagi: praca w marketingu, specjalista ds. marketingu, stanowisko marketingowca, zawód