Praca w marketingu wymaga wielu umiejętności, ale na wypadek bezrobocia daje też szereg możliwości szukania zatrudnienia nie tylko w branży marketingu. Specjalista marketingu może być także specem od sprzedaży, dystrybucji, planowania produkcji, przedstawicielem handlowym, regionalnym itd. Kiedy przeanalizujemy odpowiedzialność marketingowca, szybko dojdziemy do winsoku, iż w toku swej pracy osoba ta musiała zapoznać się z szeregiem stanowisk i obowiązków rożnych osób w firmie. Tym samym może także takowe funkcje pełnić.
Co prawda praca w marketingu to wyjątkowa praca godna zainteresowania, to obecnie nie jest o nią łatwo. Wymagania pracodawców są coraz wyższe, często wiążą się z rozliczeniem z zysków i efektywności przygotowywanych kampanii reklamowych. Przy tym specjalista marketingu zarabia wątpliwe sumy w porównaniu z handlowcami i ich prowizyjnym wynagrodzeniem. Dobrzy marketingowcy mogą liczyć na angaż za miliony, jednak zapotrzebowanie na osoby z takim uposażeniem jest niewielkie, zdecydowanie więcej firm zatrudnia speców od reklamy za przysłowiowe grosze. Średnie wynagrodzenia nie różnią się od tych uzyskiwanych w pracy sprzedawcy.
Tagi: marketing, marketing praca, praca w marketingu, specjalista ds. marketingu