Praca w marketingu a rozwój

praca w marketingu

Praca w marketingu wymaga wielu umiejętności, ale na wypadek bezrobocia daje też szereg możliwości szukania zatrudnienia nie tylko w branży marketingu. Specjalista marketingu może być także specem od sprzedaży, dystrybucji, planowania produkcji, przedstawicielem handlowym, regionalnym itd. Kiedy przeanalizujemy odpowiedzialność marketingowca, szybko dojdziemy do winsoku, iż w toku swej pracy osoba ta musiała zapoznać się z szeregiem stanowisk i obowiązków rożnych osób w firmie. Tym samym może także takowe funkcje pełnić.

Co prawda praca w marketingu to wyjątkowa praca godna zainteresowania, to obecnie nie jest o nią łatwo. Wymagania pracodawców są coraz wyższe, często wiążą się z rozliczeniem z zysków i efektywności przygotowywanych kampanii reklamowych. Przy tym specjalista marketingu zarabia wątpliwe sumy w  porównaniu z handlowcami i ich prowizyjnym wynagrodzeniem. Dobrzy marketingowcy mogą liczyć na angaż za miliony, jednak zapotrzebowanie na osoby z takim uposażeniem jest niewielkie, zdecydowanie więcej firm zatrudnia speców od reklamy za przysłowiowe grosze. Średnie wynagrodzenia nie różnią się od tych uzyskiwanych w pracy sprzedawcy.

Tagi: , , ,

Zostaw komentarz

Twój email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *