Każdy chciałby posiadać na tyle wiele zawodów wyuczonych, by nie martwić się o bezrobocie. Rynek pracy jednak jest coraz bardziej wymagający i chcąc nie chcąc, musimy zdobywać kolejne kwalifikacje. Niektóre branże i profesje są wyjątkowo złożone i zazębiają wiele profesji ze sobą. Tak bywa z marketingiem, który jest ściśle związany z handlem, sprzedażą, ale też public relations, obsługą klienta, wizerunkiem.
Ilość opcji na zarabianie w branży marketingu jest ogromna. Można tworzyć grafiki na potrzeby reklam, można pisać treści reklam, można opracowywać strategie reklamowe itp. Specjalista ds. marketingu to w oczach wielu – człowiek orkiestra. Faktycznie umiejętności muszą być rozległe, wiedza, wyczucie i intuicja się przydadzą w drodze odnoszenia sukcesów. Praca w tym charakterze jest przyjemnością pełną wyzwań i przygody. Bardzo często pomysły na reklamy są oryginalne, autorskie i kreatywne. Przygotowywanie reklamy bywa pracochłonne, jednak satysfakcja z jej sukcesu i efektów sprzedażowych nie da się z niczym porównać. Bywa, iż wynagrodzenie to tylko dodatek, bowiem satysfakcja jest dominująca. To niezwykle ciekawe zjawisko.
Tagi: marketing praca, praca w marketingu, specjalista ds. marketingu, zawód
2 komentarze
Natalia
Fakt, praca w marketingu wymaga wielu różnych umiejętności
Bartosz
Z pewnością różne umiejętności się przydają.