Sprzedaż to nie lada sztuka, zwłaszcza gdy jakiś produkt lub usługa nie należy do tych na które jest wielki popyt. Dla specjalisty do spraw marketingu istnieje jednak wiele sposobów na to by umiejętnie wpłynąć na decyzję konsumenta. Chyba najważniejszym elementem jest opakowanie. Ta forma marketingu postała dość niedawno, gdyż na początku dwudziestego wieku. Chodziło o fakt, że wielu producentów miało w zasadzie ten sam produkt. Ażeby wyróżnić się zaczęli oni stosować opakowania na których początkowo dość dokładnie i obrazowo opisywano jego zawartość. W zasadzie nie wiadomo kto rozpoczął ten trend. Dzisiaj opakowanie jest nieodzownym elementem sprzedaży. Kilkanaście lat temu chciano wytworzyć trend tak zwanych produktów niskobudżetowych, które miały mieć skromne opakowania. Po początkowym sukcesie, jednak dość szybko nastąpił regres takiej formy sprzedaży. Obecnie tego typu sprzedaż mają jedynie wielkie sieci sklepowe. Jednak te produkty także przysłowiowo nabierają kolorów, gdyż ich szarość i niemal całkowity brak oznakowania skazywał je na porażkę, zwłaszcza w bogatszych społeczeństwach.
Tagi: marketing w sieci, praca w marketingu, praca w terenie, samozatrudnienie, specjalista ds. marketingu, specjalista marketingu, zarobki w reklamie
2 komentarze
simuasiuma
Bardzo dobrze, że w pracy marketingowca jest tak wiele wyzwań
kisidasawera
Praca w opakowaniach to dla marketingowca spore wyzwanie.